Missie & visie

“Every child is gifted. They just unwrap their package at different times”

Onze missie is om het beste uit een individu naar boven te halen. Iedereen is uniek en heeft bijzondere talenten en capaciteiten. Niemand ontwikkelt zich op dezelfde manier en in hetzelfde tempo. Waar sommigen zich zelfstandig en snel kunnen ontwikkelen, hebben anderen een extra duwtje in de rug nodig.

 

Diensten voor de leerling

Wij geloven dat een probleem of beperking niet bepalend is voor de mate van succes, mits er op een deskundige manier mee wordt omgegaan. Om weer met plezier te leren, werken we vanuit de specifieke behoefte van de leerling. We gaan (samen) op zoek naar een efficiënte en creatieve oplossing die op korte termijn resultaten boekt. Gezien de belangrijke factor in het ontwikkelingsproces werken we altijd vanuit een basis van zelfvertrouwen en succeservaringen, zodat ook op lange termijn prestaties blijvend verbeteren. De diensten van Buro Leerlingenhulp zijn gebaseerd op de mindsettheorie van Carol Dweck. Er wordt veelal gewerkt met het werkboek Mindset (ontwikkeld door het Talentenlab).

Naast ons vaste team hebben wij nauw contact met externe partners met hun eigen expertise. Hierdoor kunnen we een multidisciplinair traject aanbieden, wanneer dit gewenst is.

 

Diensten voor ouders en scholen

Buro Leerlingenhulp is er ook voor ouders, opvoeders én scholen. Voor hen zijn we een partner op gebied van opvoeding, onderwijs én ontwikkeling. Samen kunnen we impact te hebben op duurzame oplossingen en preventie op gebied van leer-, gedrags- en sociaal-emotionele problemen.

 

Wat de voordelen van onze ondersteuning kunnen zijn:

Verbetering in prestaties:

” Voor iedereen met dislexie niet schamen ik heb het ook, maar voor cito heb ik nu wel een A dus geef niet op en doe je best.” – leerling 2012

“Mijn dochter is toentertijd heel goed door jullie geholpen. Kan het iedereen aanraden!!” – Jolanda Boersma-van T Wout

Vergroten zelfvertrouwen:

“Hartelijk dank voor je geweldige begeleiding de afgelopen 3,5 jaar. Heel erg bedankt voor het zelfvertrouwen wat je mijn zoon hebt gegeven en bedankt voor je hulp. We zullen het missen.” –
Francis 2016

Mindset verandering:

“Ik heb vandaag heel veel fouten gemaakt, dus heb ik super veel geleerd.” – leerling 2015